Cupa Mondiala in Social Media

World Cup 2014 s-a terminat, iar pe plan sportiv e clar, Germania a castigat meritat si a fost poate chiar cea mai buna echipa pe toata durata turneului final. Dar paralel cu meciurile din Brazilia, online s-a desfasurat o adevarata explozie fotbalistica si o buna parte se datoreaza retelelor sociale, unde castigatorii sunt altii. Spre deosebire de anii trecuti nebunia creata in jurul Cupei Mondiale s-a oglindit si in Social Media si impactul a fost huge.

Asa ca imediat dupa terminarea finalei au inceput analizele si cifrele au inceput sa apara. Twitter a publicat primele date si avem un numar imens de 672 de milioane de mentionari despre Cupa Mondiala.

twitter1

Jucatorul cu cele mai multe mentionari pe Twitter pe durata turneului final a fost Neymar Jr. iar in timpul finalei s-au generat 32,1 milioane de tweet-uri cu diverse hashtag-uri, jucatorii cei mai mentionati fiind Messi si Mario Götze autorul singurului gol. Semifinala dintre Brazilia si Germania a generat 35,6 milioane de tweet-uri devenind cel mai discutat eveniment sportiv singular din istoria Twitter-ului.

facebook_wc_infographic_bigDar marele castigator din Social Media este Facebook care a avut nu mai putin de 8 bilioane de interactiuni in timpul Cupei Mondiale intrand aici postari, like-uri, share-uri si comment-uri, toate fiind generate de catre cei 350 de milioane de oameni care s-au bagat in discutii pe reteaua sociala. Datele au fost culese doar in perioada 12 iunie – 13 iulie (aveti in stanga infographic).

Finala campionatului mondial a intrat in istoria FB ca fiind cel mai discutat eveniment sportiv singular, 88 de milioane de oameni generand 280 milioane de interactiuni! Pe locul secund a intrat meciul Brazilia vs. Germania din semifinale (66 milioane de oameni cu 200 milioane de interactiuni pe FB) iar pe 3 meciul de deschidere dintre Brazilia vs. Croatia  (58 milioane de oameni cu 140 milioane interactiuni pe FB).

Alte date interesante oferite de catre FB:

Top 10 cei mai des mentionati jucatori:

  1. Neymar (Brazilia)
  2. Lionel Messi (Argentina)
  3. Cristiano Ronaldo (Portugalia)
  4. Luis Suárez (Uruguay)
  5. David Luiz (Brazilia)
  6. Júlio César (Brazilia)
  7. Thomas Müller (Germania)
  8. Mesut Özil (Germania)
  9. Hulk (Brazilia)
  10. Arjen Robben (Olanda)

Top 6 jucatori cu cei mai multi fani castigati:

  1. Neymar,  + 14,933,027
  2. David Luiz,  + 11,058,571
  3. James Rodriguez,  + 9,018,742
  4. Cristiano Ronaldo,  + 6,432,460
  5. Leo Messi,  + 5,836,489
  6. Oscar,  + 3,119,703

 

 

Cele mai tari momente pe FB:

  1. Brazilia vs. Germania (29’):  Sami Khedira inscrie al 5-lea gol in poarta Braziliei
  2. Germania vs. Argentina (fluier final):  Germania devine campioana mondiala pentru a 5-a oara
  3. Brazilia vs. Germania (26’):  Toni Kroos inscrie al doilea gol al sau in partida, marind avantajul Germaniei in fata Brazilei la 4-0
  4. Germania vs. Argentina (113’):  Mario Götze inscrie in prelungiri singurul gol al finalei dupa o pasa data de Schürrle
  5. Brazilia vs. Croatia – meciul de deschidere (29’):  Neymar inscrie primul sau gol la acest turneul final si egaleaza situatia pe tabela

Urmatoarele statitici ne vin de la hootsuite.com si avem asa:

Finala dintre Germania si Argentina a generat 1,3 milioane de mentionari al hashtag-ului #WorldCup (adica un 5,4% din totalul de mentionari al hashtag-ului pe toata durata Cupei Mondiale). In saptamana premergatoare finalei hashflag-urile #ARG si #GER au generat 9.9 milioane de mentionari (5,2 milioane pentru Argentina si 4,7 milioane pentru Germania). Si asta nu e tot! Momentele cele mai importante de pe parcursul acestui turneu final au avut ecouri si inca mai au prin retele sociale.

Umilinta Braziliei in fata Germaniei a generat in jur de 8,6 milioane de mentionari prin retele sociale cu hashflag-urile #BRA sau #GER doar in ziua meciului. Si aici chiar daca germanii au castigat meciul pe teren, in social media brazilienii au iesit victoriosi la distanta mare (5,4 milioane fata de 3,2 milioane). Bine daca stam sa analizam marea majoritate a traficul generat pe seama nationalei Braziliei nu era in favoarea lor 😉 Si sa nu mai vorbim aici de multitudinea de glume facute pe seama lor! Doua exemple mai jos 😀

Ger-Bra1

Ger-Bra2

Un alt moment important a fost si muscatura lui Suarez  care a generat 2,8 milioane de mentionari (incluzand aici si  suspendarea), iar Neymar si a sa accidentare au generat un boom  de 4 milioane de mentionari.

Nationala Portugaliei a fost cea mai discutata echipa prin hashflag-ul #POR cu un total de 38 milioane de mentionari, iar ziua de 4 iulie a fost cea mai bogata in Social Media cu 4.1 milioane de folosiri de hashtag.

Brazilia a castigat acest campionat daca ne luam dupa numarul de mentionari prin hashtag-ul #WorldCup -13%, Germania iesind pe locul 2 cu 8% iar Argentina pe 3 cu 7%.  Dar daca ne uitam la audienta totala din Social Media a nationalelor prezente, nu numai a mentionarilor prin hashtag-uri sau hashflag-uri, avem o cu totul alta castigatoare. Si aceasta este surprinzator nationala Mexicului conform statisticilor firmei RadiumOneUK.

World-Cup-2014-social-media

PS: un alt meci interesant a fost si Olanda vs. Spania (5-0) care a generat de exemplu 8.3 milioane de tweet-uri in timpul meciului! Stiu… cam putin tinand cont de scor si de faptul ca Spania era Campioana Mondiala in momentul jocului.

surse: hootsuite.com , facebook.com, twitter.com

^Un share nu strica. Sau strica?
Share on Google+Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on StumbleUpon

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyrighted.com Registered & Protected 

PQV9-DQIP-TCNB-3LWT