Dislike Facebook!
|Se pare ca Facebook-ul vrea din ce in ce mai multi bani de la noi si incepe sa faca miscari in directia asta. O prima schimbare sesizata si de mine de un an incoace si probabil si de majoritatea dintre voi dar nu i-ati dat prea multa importanta, este limitarea “reach-ului organic al paginilor”. Adica incet-incet au inceput sa dispara din news feed-ul fiecaruia dintre noi postari ale paginilor la care am dat like. “Reach-ul organic” este acel procent care reprezinta numarul de fani ai paginii care ajung sa vada in news feed news-urile respectivei pagini. Iar procentul a ajuns sa fie in februarie 2014 de 6.15% scazand de la 12.05% cat era in octombrie 2013.
Si nu se va opri aici! Estimarile spun ca acest “organic reach” va ajunge pe la un 1-2% pana la sfarsitul anului.
“As a result, competition for each News Feed story is increasing. Because the content in News Feed is always changing, and we’re seeing more people sharing more content, Pages will likely see changes in distribution. For many Pages, this includes a decline in organic reach. We expect this trend to continue as the competition for each story remains strong and we focus on quality.”
https://www.facebook.com/business/news/What-Increased-Content-Sharing-Means-for-Businesses
In alte cuvinte degeaba ai muncit sa strangi 1000 de like-uri pe pagina ta ca doar 1% din cei care ti-au dat like or sa vada ce postezi. Asta daca nu esti dispus sa iti promovezi post-urile! Si d-aici vor cei de la FB sa scoata bani! Vor sa te faca sa le platesti ca informatia sa ajunga la toti cei 1000 de fani ai tai. Daca nu esti dipus sa platesti inseamna ca te multumesti cu cei 1-2% care ajung sa iti citeasca post-urile.
Pare putin nedrept ca FB sa se trezeasca asa de nicaieri sa iti ceara bani pe ceva ce a oferit gratis pana acum dar adevarul este ca FB nu este o organizatie non-profit si trebuie sa genereze venituri si cea mai simpla metoda de face lucrul asta este prin ads! In alte cuvinte “sponsored news feed”. Iar de aici cei care au bani vor supravietui iar ceilalti se vor reorienta spre Google+ sau Twitter sau alta platforme sociale.
Deci fie ca vrem sau nu, trebuie sa acceptam ca FB nu va mai fi ce a fost o data. Asa ca pregatiti-va sa vedeti din ce in ce mai multe sponsored news si ads in news feed 🙁
PS: Va dati seama ce catastrofa e pentru cei care au milioane de like-uri? Exemplu-Pagina oficiala de FB a clubului de fotbal FC Barcelona are peste 61.000.000 de like-uri-asta ar insemna ca doar ~610.000 de fani ar mai vedea stirile legate de echipa lor favorita.
sursa: socialmediatoday.com