Facebook ne urmareste!

FacebookFacebook a anuntat pe la mijlocul lunii iunie, prin intermediul sectiunii de Help, ca a inceput sa ne urmareasca fiecare pas pe care il intreprindem pe internet! Face acest lucru ca sa ciripeasca mai multe informatii despre noi la companiile care promoveaza prin FB Sponsored Ads diferite chestii iar acestea din urma sa isi valorifice mai bine campaniile pe care le desfasoara prin intermediul retelei sociale.

Cum functioneaza?

„Let’s say that you’re thinking about buying a new TV, and you start researching TVs on the web and in mobile apps. We may show you ads for deals on a TV to help you get the best price or other brands to consider. And because we think you’re interested in electronics, we may show you ads for other electronics in the future, like speakers or a game console to go with your new TV”

Asa ca sa nu ne miram cand dupa ce am cautat o adresa pe Google ne apare pe wall-ul din FB nu-stiu-ce companie de taxi sau nu-stiu-ce rent a car. Cookie-urile sa traiasca! Pai daca Google ne urmareste, Yahoo ne urmareste, Bing (Microsoft) ne urmareste, de SRI nu mai zic… de ce nu ar face asta si Facebook?

this-ad-is-usefulDar FB ne si da un tool prin care ne putem spune parerea daca ne place sau nu reclama respectiva. Asta ca sa nu ne enerveze rand pe rand aceleasi tipuri de reclame! Acest tool de ads preferences va aparea la orice tip de reclama.

Dar asta nu inseamna ca nu o sa ne mai apara reclame prin FB care nu au nici o legatura cu ariile noastre de interese. Companiile o sa mai vrea din cand in cand sa atinga cu reclama respectiva un esantion reprezentativ ca varsta, sex, etc. Si aici nu prea avem ce face… V-am povestit eu intr-un articol trecut cand analizam scaderea reach-ului organic a FB ca tendinta este de reclame si iar reclame.

Sa nu mai vorbim aici si despre zvon-ul de pe la sfarsitul lu 2013 cum ca FB vrea sa ne urmareasca miscarile si actiunile intreprinse cu ajutorul mouse-ului. Adica pe ce dam click, cat stam sa analizam nu-stiu-ce poza, pe ce dam hover sau cat timp tinem sagetuta nemiscata. What??? Deci eu nu inteleg ce fac astia cu toate datele astea… Adica chiar conteaza daca am stat 5 secunde pe poza aia sau 10?

Oricum presupun ca Mark Zuckerberg stie mai multe despre preferintele mele decat stiu eu. Daca o sa am vreodata un blackout si nu o sa-mi mai aduc aminte chestii presupun ca rezolv problema download-and informatiile pe care le-a strans FB despre mine. Apropo puteti face asta de aici.

sursa: nakedsecurity.sophos.com

^Un share nu strica. Sau strica?
Share on Google+Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on StumbleUpon

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *